Erasmus plus
Erasmus plus
Erazmus plus program
Projekat ‘’Do kvalitetnog vrtića kroz međunarodno partnerstvo’’ je nastao u okviru Erazmus plus programa, Ključne aktivnosti 1 mobilnosti za škole i predškolske ustanove u trajanju od 12 meseci, od 01. novembra 2017. do 31. oktobra 2018. godine. Neke informacije o projektu dostupne su na Facebook stranici ove ustanove, koja je promovisana na društvenim mrežama u saradnji sa The Marketing Heaven kompanijom.
Osnovni cilj projekta bio je podrška profesionalnom razvoju stručnih saradnika i vaspitača putem međunarodnog partnerstva.
Zatim:
- Usavršavanje projektnog pristupa učenju uvidom u Reggio Emilia pedagošku praksu;
- Sticanje znanja o Outdoor pristupu u radu sa decom;
- Sticanje znanja o primeni informaciono-komunikacionih tehnologija u vrtiću;
- Jačanje komunikativnih sposobnosti na engleskom jeziku dece, vaspitača i stručnih saradnika;
Kako bi ostvarili postavljene ciljeve isplanirali smo nekoliko mobilnosti u kojima su učestvovali dva pedagoga , pet vaspitača i direktor. Mobilnosti su obuhvatale job shadowing aktivnosti, kurseve, posete vrtićima i školama i učešće na zajedničkim projektima. Predškolska ustanova u Sloveniji je specijalizovana za informaciono-komunikacijske tehnologije, koristi CLIL metod rada u podsticanju komunikativnih sposobnosti dece na engleskom jeziku i organizuje originalne aktivnosti sa decom na otvorenom.
Vrtić u Hrvatskoj predstavlja primer dugogodišnje prakse u originalnom programu inspirisanom Reggio Emilia pedagoškim pristupom i ekologiji. Kursevi u Velikoj Britaniji pružaju adekvatnu teorijsku osnovu i uvid u praktične aktivnosti CLIL metoda i outdoor vaspitno-obrazovne prakse (vrtić u šumi) . Istražujući savremene pedagoške pristupe, strategije učenja, prakse dečjih vrtića i kurikulume partnerskih organizacija stekli smo uvide koji su doprineli pomacima u praksi i jačanju profesionalne uloge stručnog saradnika.
1. Stručno putovanje (job shadowing) u Sloveniju je realizovano u OŠ ‚‚Dobje‚‚ u Dobju pri Planini. U programu stručnog usavršavanja su učestvovali direktor, pedagog i dva vaspitača. Stekli smo uvid u realizaciju aktivnosti izvan vrtića (outdoor) – planinarenje, plivanje, ronjenje, skijanje, pčelarstvo, baštovanstvo… Pratili smo upotrebu office 365 i njegovu praktičnu primenu u svakodnevnom radu sa decom.
Stekli smo uvid u praktičnu primenu CLIL metoda podučavanja dece engleskom jeziku praćenjem aktivnosti sa decom i propratne literature. Razmena iskustava o inkluziji odnosila se na savremene metode rada sa decom oštećenog sluha.
2. Stručno putovanje (job shadowing) u Hrvatsku je realizovano u vrtiću “Maslačak u Puli. U programu stručnog usavršavanja su učestvovali 2 vaspitača, pedagog i direktor. Ideja nam je bila da sa dečjim vrtićem Maslačak iz Pule razmenimo iskustva jer smo prepoznali sličan metod rada inspirisan Ređo pedagoškim pristupom koji i mi primenjujemo.
3. Stručno putovanje u Veliku Britaniju u Gloucester U programu stručnog usavršavanja su učestvovali dva pedagoga i vaspitač koji su pohađali kurseve: CLIL metoda podsticanja komunikativnih sposobnosti na engleskom jeziku i outdoor učenje i ekologija. Putovanje je trajalo osam dana prilikom koga smo prratili rad u pet različitih škola od kojih se u jednoj program odvija u šumi.