Akreditovani programi stručnog usavršavanja
– izvođenje preko interneta
PROGRAM STRUČNOG USAVRŠAVANJA “PRIČE ZA UČENJE”
Više o programu stručnog usavršavanja
O obuci
Dobrodošli na program stručnog usavršavanja ,,Priče za učenje”
Autori programa su pedagozi Dragana Babić i Dušanka Mudrinić.
Opšti cilj programa jeste razumevanje važnosti praćenja razvoja dispozicija za učenje kod deteta i njihovo dokumentovanje kroz priče za učenje.
Specifični ciljevi programa:
- Upoznavanje učesnika obuke sa teorijskim polazištima dispozicija za učenje.
- Razumevanje značaja dokumentovanja učenja i razvoja deteta, kroz priče za učenje.
- Osnaživanje učesnika obuke za prepoznavanje situacija učenja i pisanje priča za učenje.
Teme programa:
- Dispozicije za učenje?
- Praćenje razvoja dispozicija za učenje kroz priče za učenje.
- Priče za učenje.
Ciljna grupa: Stručni saradnik u predškolskoj ustanovi, vaspitač u predškolskoj ustanovi, medicinska sestra-vaspitač, direktor.
Program je odobren od Pedagoškog zavoda Vojvodine, br.rešenja 1187
Број учесника:
30
Трајање програма:
16h (čega 8 elektronski i 8 neposrednog rada)
Više o programu stručnog usavršavanja
Оснаживање васпитача и стручних сарадника у реализацији васпитно образовних активности изван вртића и коришћење ресурса у природи и локалној заједници за реализацију програмских циљева.
Богаћење сазнања васпитача и стручних сарадника о учењу изван вртића и могућностима коришћења ресурса из природног и културног окружења. Препознавање значаја непосредног контакта са аутентичним изворима сазнања за дечји развој и напредовање. Јачање компетенција васпитача и стручних сарадника за планирање, организацију и проширивање избора ресурса у локалној заједници и креирање прилика за учење у “животном окружењу”. Развијање компетенција васпитача и стручних сарадника за укључивање родитеља као партнера у реализацији васпитно образовних активности изван вртића.
Број учесника:
30
Трајање програма:
Три недеље, 16 сати обуке.
Цена по учеснику и спецификација цене: 2.500,00 динара (накнада реализатора, израда и дистрибуција радног материјала, трошкови организације завршног сусрета.)
DIGITALNI ALATI KAO PODRŠKA DOKUMENTOVANJU PRAĆENJA I RAZVIJANJA PROGRAMA
Više o programu
O obuci
Dobrodošli na program stručnog usavršavanja ,,Digitalni alati kao podrška dokumentovanju praćenja i razvijanja programa”
Autori programa su stručni saradnik – pedagog Dušanka Mudrinić i vaspitač Ivan Sakan.
Opšti cilj programa jeste jačanje kompetencija učesnika za upotrebu otvorenih digitalnih alata kao oruđa za organizovanje profesionalnog i projektnog portfolija. Osposobljavanje učesnika za bezbedno korišćenje interneta, zaštitu ličnih podataka i privatnosti dece i odraslih prilikom upotrebe digitalnih alata.
Specifični ciljevi programa:
✔ Jačanje kompetencija učesnika da koriste različite digitalne alate kao pomoć u organizovanju dokumentacije za praćenje grupnih procesa učenja i razvijanja programa.
✔ Podrška učesnicima u korišćenju veb-alata za kreiranje vlastitog profesionalnog portfolija.
✔ Osposobljavanje učesnika za kreiranje internet okruženja za komunikaciju sa roditeljima.
✔ Osposobljavanje učesnika za kreiranje internet okruženja za komunikaciju sa roditeljima
✔ Jačanje kompetencija učesnika da koriste različite digitalne alate kao pomoć u organizovanju projektnog portfolija.
✔ Osposobljavanje učesnika za bezbedno korišćenje interneta, zaštitu ličnih podataka i privatnosti dece i odraslih prilikom upotrebe digitalnih alata.
Teme programa:
✔ Digitalni alati kao podrška dokumentovanju praćenja i razvijanja programa.
✔ Bezbedno korišćenje interneta, zaštita ličnih podataka i privatnosti dece i odraslih prilikom upotrebe digitalnih alata.
✔ Kreiranje sadržaja korišćenjem Google alata.
✔ Kreiranje prostora za profesionalni, projektni i procesni portfolio na WordPress platformi.
Ciljna grupa: Vaspitač u predškolskoj ustanovi. Medicinska sestra-vaspitač. Stručni saradnik u predškolskoj ustanovi. Direktor.
Program je odobren od Pedagoškog zavoda Vojvodine, br.rešenja 1189, traje 3 dana po 8 sati, elektronski.
PRIJAVA NA KURS
Akreditovani programi stručnog usavršavanja
Здраво одрастање – Заштита менталног здравља и превенција болести зависности за узраст деце од 5 до 10 година
Više o programu stručnog usavršavanja
Предшколска установа – дечји вртић Маштоленд, Радничка 18, Нови Сад, mastolend@yahoo.com, 021527780, 0641124927, 021527780
Особа за контакт:
Душанка Мудринић, dusankamudrinic@yahoo.com, 021527780, 0641124927
Аутори:
Ибоја Гера, Магистар наука , Висока школа струковних студија за об. васп.; Соња Миладиновић, -, МПНТР, Школска управа Нови Сад; Драгана Бабић, -, ШОСО „Милан Петровић„ са домом ученика Нови Сад; Снежана Родић, -, ОШ„Коста Трифковић„ Нови Сад Иницијално образовање; Бисерка Вуњак Спасојевић, -, -; Тајана Дивилд, -, ПУ „Радосно детињство„ Нови Сад;
Реализатори:
Драгана Бабић, -, ШОСО „Милан Петровић„ са домом ученика Нови Сад; Снежана Родић, -, ОШ„Коста Трифковић„ Нови Сад Иницијално образовање; Бисерка Вуњак Спасојевић, -, -; Тајана Дивилд, -, ПУ „Радосно детињство„ Нови Сад; Аница Дудварски, Специјалиста предшколске педагогије, Дом здравља: „Бечеј„ Бечеј;
Област:
здравствено васпитање
компетенције за подршку развоју личности детета и ученика
Јачање васпитне улоге образовно-васпитне установе кроз развијање програма превенције насиља, дискриминације, злостављања и занемаривања
Утицати на смањење понашања која нарушавају ментално здравље детета и стварати услове за одрастање у средини пуној љубави, прихватања, подршке и заштите,унапређивањем потенцијала породице,институције и вршњачких група у дететовом окружењу
Унапредити вештине у развијању комуникације; Развијати осетљивости за препознавање осећања и стицања вештина прихватања изражавања осећања; Подстицати процес социјализације и разумевања односа између појединца и групе; Развијати осетљивости за поједине изворе конфликата, њиховог тока и разрешавања; Упознати учеснике са елементарним знацима нарушеног менталног здравља и основним поступцима превенције и психолошке прве помоћи.
наставник разредне наставе
васпитач у предшколској установи
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
Теме програма:
1. дан
Добра размена-успешна комуникациј, Шта је иза заклонаПаузаШетачи, скакачи, испробавачи – етикетирање и предрасудеПаузаОсећања и шта са њимаПаузаЖеље и потребе
2. дан
Појединац и група – Сличности и разлике, Шта нам је заједничко? ПаузаЛиста одлукаПаузаАктивно слушање и Цртање једном оловкомПаузаСукоб и сарадња у односима: Ја-Ти поруке и Трагање за решењем
3. дан
Програм из угла деце, родитеља, просветних радникаПаузаСтрес и како се изборити са њим – Технике опуштањаПаузаОд негирања до опажања – психолошка прва помоћ, Сигурно и несигурно место, Прича о светлостиПаузаИгре за подстицање дечјег самопоштовања и Сређивање хаоса
Број учесника:
26
Трајање програма:
3 дана, 35 бодова
Цена: 3.900,00 динара по учеснику обуке
У цену је урачунат материјал за рад са учесницима у току обуке, радна скрипта за сваког учесника обуке са описаним активностима за рад са децом (45 игара) и разрађеним сценаријима за 6 родитељских састанака, умножене листе, обрасци за евиденцију рада са родитељима и са децом и хонорари за ауторе и 2 водитеља семинара.
Подстицање дечјег самопоштовања путем кооперативне комуникације
Više o programu stručnog usavršavanja
Предшколска установа – дечји вртић Маштоленд, Радничка 18, Нови Сад, mastolend@yahoo.com, 021527780, 0641124927, 021527780
Душанка Мудринић, dusankamudrinic@yahoo.com, 021527780, 0641124927
Ибоја Гера, Магистар, Висока школа струковних студија за об.васп. НС; Драгана Бабић, -, ШОСО”Милан Петровић”са домом ученика Нови Сад;
Драгана Бабић, -, ШОСО”Милан Петровић”са домом ученика Нови Сад; Аница Дудварски, Специјалиста предшколске педагогије Радн, Дом здравља: „Бечеј„ Бечеј; Бисерка Вуњак Спасојевић, -, -; Тајана Дивилд, -, ПУ „Радосно детињство„ Нови Сад; Енике Тадић, -, Предшколска Установа „Лабуд Пејовић„ Бечеј; Арабела Варга, -, ОШ „Никола Тесла”, Бачка Топола;
предшколско васпитање и образовање
компетенције за подршку развоју личности детета и ученика
Јачање васпитне улоге образовно-васпитне установе кроз развијање програма превенције насиља, дискриминације, злостављања и занемаривања
Указати стручњацима и родитељима о друштвеном, професионалном и личном значају подстицања дечјег самопоштовања, њиховим оснаживањем за разумевање, планирање, примену и евалуацију посебних поступака у сарадњи вртића и породице.
Упућивање у различите начине примене Приручника за подстицање дечјег самопоштовања – ЈА,(аутора Гера Ибоје и Љубице Дотлић) и предложених активности за децу, васпитаче и родитеље. Указивање на значај три аспекта самопоштовања код деце, упознавање са: својим пореклом и припадношћу породици путем израде Породичног споменара (аспект Фамилијарности); својим телом, осећањима, речима и жељама, кроз израду и попуњавање и изграђивање односа према свом Личном ковчежићу (аспект приватности); и односом дечјих жеља, способности и права (аспект легитимности)
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
стручни сарадник у предшколској установи
1. дан
Приче о имену Пауза Групна слика Пауза Ја као мала беба, Аутобиографија у стрипу ПаузаМатрица је метод-упознавање са Приручником, Варијације игара
2. дан
Игра именима, Лични ковчежић Пауза Огрлица од лепих речи, Шта радим кад ништа не радим, Упутство за срећу Пауза Играоница за децу и родитеље Пауза Представљање израђених сценарија за играонице, Рад са родитељима- изазови, добити, препоруке
3. дан
Теоријска основа приче о самопоштовањуПаузаДа сам поново дете… Шта си ти мислила кад си била мала о… Пауза Наш свет-наша заједница, Главни јунак приче
Богаћење сазнања васпитача и стручних сарадника о учењу изван вртића и могућностима коришћења ресурса из природног и културног окружења. Препознавање значаја непосредног контакта са аутентичним изворима сазнања за дечји развој и напредовање. Јачање компетенција васпитача и стручних сарадника за планирање, организацију и проширивање избора ресурса у локалној заједници и креирање прилика за учење у “животном окружењу”.
Развијање компетенција васпитача и стручних сарадника за укључивање родитеља као партнера у реализацији васпитно образовних активности изван вртића.
Број учесника:
28
Трајање програма:
Дана: 3 , Број бодова: 21.
Цена: 3.900,00 динара по учеснику обуке;
У цену је урачунат ЈА – Приручник за подстицање дечјег самопоштовања (у електронској форми) за сваког учесника обуке, сав материјал који користе учесници у току обуке и умножена упутства за праћење примењених активности након обуке, путни трошкови, хонорари аутора програма и хонорари два водитеља