Тема Progress:

Корак 2.3. – Сценарио за планирање ситуација учења   у дворишту

Васпитач треба да планира  свакодневно коришћење отвореног простора за различите  активности, игре и истраживања. За дете, боравак  на отвореном значи   остваривање свих димензија његове добробити.  У дворишту можете подржавати отворену игру богатством садржаја али и  активно учешће деце у ситуацијама планираног учења. Планиране ситуације учења су ситуације у које се улази са намером да се нешто  истражи, сазна, искуси, открије или представи. Оне су увек делатне за децу и смислено су повезане са темом/пројектом.  Нудимо  Вам предлог сценарија за истраживање  различитих питања и проблема у дворишту вртића.

Васпитач :

  1. Прави са децом план истраживања и фокусира се на  проблем/ питање те у складу са тим припрема  подстицаје у дворишту вртића.
  2. Организује планирану ситуацију  учења у дворишту.
  3. Контактира са стручњацима из локалне заједнице и договара се како они могу да се укључе у активност.
  4. Договара се са родитељима о могућностима и потреби њиховог укључивања. Родитељи могу да истражују заједно са децом и васпитачима, помогну у тражењу експерата, буду организатори активности….
  5. Деца, заједно са васпитачем праве план активности који  се састоји од :
  • Одабира теме/проблема/питања које се истражује у дворишту;
  • Предлога начина  и места реализације у дворишту;
  • Предлога за  укључивање  стручњака за поједина питања са којим ће се активност реализовати;
  • Оквирне временске динамике ( време доласка, одласка…);
  • Оквирног тока активности;
  • Потребне опреме и материјала;

РЕАЛИЗАЦИЈА

Истраживачке активности и игра  у дворишту вртића  могу да представљају праву авантуру за све учеснике ако је припремна фаза  успешно реализована. Деца и одрасли се фокусирају на  проблем и заједно га истражују. Кроз игру и заједничке активности  са одраслима  деца стичу нова искуства, откривају, предвиђају, истражују различите материјала, експериментишу, дискутују, замишљају….Истраживање траје толико дуго колико деца имају интересовања за проучавање проблема/питања које им је водиља.

ЗАВРШНА ФАЗА

У завршној фази деца и васпитачи праве рефлексију процеса учења:

  • Шта им је било најзначајније?
  • Како су решили проблем?
  • Ко им је помогао у томе?
  • Представљају своје истраживање другој деци, родитељима, представницима локалне заједнице…
  • Праве заједничку „причу„ о томе како су истраживали и шта су научили.

 

Maštolend