Lična karta

Maštolend je osnovan 1996. godine i jedan je od prvih privatnih vrtića u Srbiji, verifikovan od Ministarstva prosvete Republike Srbije 2004. godine. Nalazi se u jednom od najlepših delova Novog Sada, nedaleko od Dunava, Petrovaradinske tvrđave i Dunavskog parka, u prizemnoj kući s prostranim dvorištem, opremljenim rekvizitima za igru i učenje.

Okuplja decu u četiri vaspitno-obrazovne grupe. Formirane su kao čiste uzrasne grupe, što je u našem vrtiću samo formalne prirode. Smatramo da su mešovite uzrasne grupe mnogo bolje socijalno okruženje za dete od čistih, tako da smo rad organizovali da su deci veći deo dana na raspolaganju svi prostori vrtića i svi vaspitači koji u njemu borave. Deca mogu da biraju gde će se i s kim igrati. Kolektiv čine sedam vaspitača, vaspitač na engleskom jeziku i pedagog.

VREDNOSTI NA KOJIMA GRADIMO PROGRAM

Zaposleni

U ustanovi se najveći akcenat stavlja na izbor vaspitača i stručnih saradnika, koji Maštolend čine jedinstvenim vrtićem. Okupljamo i brojne spoljne saradnike, umetnike, muzičare, glumce, psihologe, pedijatre, logopede, izvorne govornike kineskog i engleskog jezika, koji prenose deci svoja znanja i iskustva i time obogaćuju program vrtića. 

Igramo se s decom, volimo ih, radujemo im se, pomažemo jedni drugimaistražujemo vrtićki svet i sve izvan njega, bavimo se naukom, pričamo priče, čitamo knjige, sporazumevamo se mimikom i pokretom, ali i na srpskom, engleskom i pomalo kineskom jeziku, pevamo, plešemo, crtamo, slikamo, trčimo, skačemo..

U ustanovi se najveći akcenat stavlja na izbor vaspitača i stručnih saradnika, koji Maštolend čine jedinstvenim vrtićem. Okupljamo i brojne spoljne saradnike, umetnike, muzičare, glumce, psihologe, pedijatre, logopede, izvorne govornike kineskog i engleskog jezika, koji prenose deci svoja znanja i iskustva i time obogaćuju program vrtića. 

Igramo se s decom, volimo ih, radujemo im se, pomažemo jedni drugimaistražujemo vrtićki svet i sve izvan njega, bavimo se naukom, pričamo priče, čitamo knjige, sporazumevamo se mimikom i pokretom, ali i na srpskom, engleskom i pomalo kineskom jeziku, pevamo, plešemo, crtamo, slikamo, trčimo, skačemo..

Učenje

Ko uči u Maštolendu?

Svi uče. Uče deca, uče vaspitači, uče roditelji…

Kultura učenja jeste vrednost na kojoj se bazira  program Maštolenda.

 

O čemu učimo ?

Deca  uče o svemu, baš o svemu kroz integrisana iskustva. Dok deca uče da budu samostalna, vaspitači i roditelji uče kako da ih puste da se osamostale.

U Maštolendu svi učimo o sebi, drugima i o svetu koji nas okružuje. Podrška smo jedni drugima i koliko deca uče od vaspitača, toliko i vaspitači uče od njih.

Učimo da se družimo, da gradimo odnose i da nam učenje bude avantura u kojoj se osećamo sigurno, pripadajuće i srećno. Učimo kako se uči i stiču znanja, učimo o svemu što za nas ima smisla. 

Deca  uče o svemu, baš o svemu kroz integrisana iskustva. Dok deca uče da budu samostalna, vaspitači i roditelji uče kako da ih puste da se osamostale.

U Maštolendu svi učimo o sebi, drugima i o svetu koji nas okružuje. Podrška smo jedni drugima i koliko deca uče od vaspitača, toliko i vaspitači uče od njih.

Učimo da se družimo, da gradimo odnose i da nam učenje bude avantura u kojoj se osećamo sigurno, pripadajuće i srećno. Učimo kako se uči i stiču znanja, učimo o svemu što za nas ima smisla. 

 Kako ?

Lako i lepo kroz igru. Važno nam je da se osećamo dobro i sigurno dok učimo i da smo srećni. Zato učimo radeći na projektima. Zato istražujemo, razvijamo naučno mišljenje, pitamo se i tražimo odgovore, maštamo, učimo da budemo slobodni, da pravimo izbore, ali i da preuzimamo odgovornost, učimo da upravljamo svojim emocijama i da odlažemo želje, učimo kako da razumemo druge, ali i da se izborimo za sebe. Učimo kroz kreativnost i stvaralaštvo, bavimo se temama iz različitih oblasti nauka i umetnosti integrišući ih kroz igru.

 Zašto deca uče radeći na projektima?

Zato što je bolje učiti kroz integrisana iskustva, a ne kroz izdvojene oblasti. Tako deca razvijaju misaone  procese, ona su  motivisana da se bave  određenim temama i  pitanjima  na  koja  samostalno pronalaze odgovore kroz istraživačku igru  u vrtiću i prirodnom i društvenom okruženju izvan vrtića. Ovakav model, u kome je deci omogućeno da uče kroz igru, postavljaju pitanja, istražuju, posmatraju , predviđaju, preduzimaju  akcija, samostalno dolaze do zaključaka    doprinosi   da deca proširuju znanja  do krajnjih granica vlastitih mogućnosti aktivirajući pritom sve svoje potencijale i razvijajući brojne sposobnosti.

 Gde učimo?

Učimo u vrtiću, u dvorištu, u parku, u galeriji, u muzeju, u šumi, na livadi, u pozorištu, na pijaci, u laboratoriji, na ulici.

NAŠ VRTIĆ JE TAMO GDE JE DETE.

Kako učimo strane jezike?

Deca uče engleski jezik svakodnevno kroz igru. Iskustveno komunikativni metod pokazao se kao najbolji način na koji deca usvajaju drugi jezik.

Vaspitači se s njima igraju na engleskom i kroz pokret, muziku i komunikaciju u svakodnevnim situacijama, stiču komunikativne sposobnosti.

Deca uče i kineski jezik.

Saradnici smo Konfucijevog instituta Univerziteta u Novom Sadu od 2014. godine. Kineske nastavnice jednom nedeljno organizuju aktivnosti s decom, na kojima ih upoznaju s  kineskim jezikom i kulturom.

Kako učimo strane jezike?

Deca uče engleski jezik svakodnevno kroz igru. Iskustveno komunikativni metod pokazao se kao najbolji način na koji deca usvajaju drugi jezik.

Vaspitači se s njima igraju na engleskom i kroz pokret, muziku i komunikaciju u svakodnevnim situacijama, stiču komunikativne sposobnosti.

Deca uče i kineski jezik.

Saradnici smo Konfucijevog instituta Univerziteta u Novom Sadu od 2014. godine. Kineske nastavnice jednom nedeljno organizuju aktivnosti s decom, na kojima ih upoznaju s  kineskim jezikom i kulturom.

Kako deca uče o sebi i o drugima?

U Maštolendu se od 1996. godine realizuje program podsticanja dečjeg samopoštovanja. Igre koje se realizuju integrisane su u svakodnevne aktivnosti vrtića, s ciljem podsticanja slike deteta o sebi i svojim sposobnostima, svojoj porodici, privatnosti i legitimnosti.

Kako se deca pripremaju za školu?

Priprema za školu počinje od treće godine, kada se deca upisuju u naš vrtić. U godini pred školu, deca rade na projektu „Planeta Zemlja je naš dom“. Taj program nudi dobre pedagoško-psihološke tehnologije vaspitačima za podsticanje apstraktnog mišljenja dece, što smatramo najvažnijim za kasnija školska postignuća. Radeći na tom ekološkom projektu, deca stiču bogata znanja iz različitih oblasti nauka, kulture i umetnosti. Deca uče kako se dolazi do znanja, kako napraviti selekciju među informacijama, kako znanja praktično primeniti.

Jednom reči, uče kako se uči, što takođe smatramo važnom veštinom pred polazak u školu. Istraživačke igre i podsticanje naučnog mišljenja nam je važnije nego reproduktivno učenje. Deca uče da govore, komuniciraju s drugima, diskutuju, da se izbore za svoje mišljenje i ideje, uče da rade u timu. Uče kako da održe pažnju i da je usmere na određeni problem. Uče da misle i stiču brojne sposobnosti i veštine neophodne za uspeh u školi. U okviru tog programa, deca se opismenjavaju na način na koji pisana komunikacija ima smisla za njih.

Zašto je dobro učiti u inkluzivnom programu?

Zato što smo svi mi različiti, te programi koji su usmereni na prosečno dete, ne odgovaraju nikome. Različitost je bogatstvo našeg vrtića. Radom dece na projektima, pružamo podsticaje da se svako od njih bavi aktivnostima koje su primerene njihovim sposobnostima, stilovima učenja i interesovanjima.

Tim vrtića posebno se ističe u radu s potencijalno kreativnom i darovitom decom. Briga o njima jednako nam je važna kao i podrška deci sa smetnjama u razvoju. U tome nam pomaže članstvo u  EPoC   https://epoktimsrbije.rs/ timu Srbije, koji se bavi testiranjem i kreiranjem aktivnosti za podršku potencijalno kreativnoj deci i mladima. 

Sledeća najvažnija stvar jeste istraživačka kultura ustanove

Tim vrtića koji čine vaspitači i stručni saradnici, uvideo je da se deca brže razvijaju od obrazovnih programa. Zato neprestano istražuju sopstvenu praksu i uz konsultacije s decom i roditeljima, grade dinamičan program rada. Učestvuju u brojnim projektima. Autori su mnogih stručnih radova prikazanih i objavljenih u zbornicima stručnih radova. Redovno učestvuju na stručno-naučnim konferencijama i stručnim skupovima na nacionalnom i međunarodnom nivou.

Ustanova je nosilac četiri akreditovana programa stručnog usavršavanja, od kojih su dva autorstvo zaposlenih. Programi su nastali iz višegodišnjeg iskustva pedagoga i vaspitača u radu s decom i istraživanjem sopstvene prakse i prakse dečjeg vrtića uopšte. Stručna usavršavanja vaspitača i stručnih saradnika uobičajena su praksa vrtića. Osim akreditovanih programa u zemlji, učestvuju i u međunarodnim programima podrške profesionalnom razvoju. Izgradili su mrežu ustanova s kojima ramenjuju znanja i iskustva širom sveta.

Još jedna važna stvar jeste ishrana

Ishranu smatramo veoma važnom. Vrtić poseduje proizvodnu kuhinju, koja priprema četiri obroka dnevno prema jelovniku koji kontroliše pedijatar nutricionista. Nabavka hrane je na dnevnom nivou. Svakodnevno su na jelovniku sveže voće i povrće, meso i mlečni proizvodi, kao i proizvodi od žitarica. U pripremanju i odabiru hrane učestvuju i deca.

Sledeća važna stvar jesu knjige koje smo napisali

Deca, vaspitači i stručni saradnik učestvovali su u stvaranju knjige „Dečja pesmarica“, objavljene u izdanju „Prometeja“ iz Novog Sada 2008. godine. Zatim je projekat „Dani kineskog jezika i kulture“ zabeležen u publikaciji koja je objavljena 2015. godine pod istim imenom i koja je nekoliko puta prezentovana na međunarodnim skupovima.

Vaspitači i pedagog priredili su 13 knjiga nastalih iz iskustava iz prakse podsticanja dečjeg samopoštovanja. Te knjige su mali projekti koji okupljaju decu, roditelje i vaspitače. Roditelji su pisali priče u kojima su deca glavni junaci, vaspitači su ih čitali, deca su slušala i uživala, ilustrovala su priče i sa svojim vaspitačima priredila zbirku pod nazivom „Najlepše priče o nama“.

Još jedna važna oblast rada vrtića jesu omladinski volonterski programi

Naš vrtić je aktivan i u omladinskim programima. Prva je predškolska ustanova u Srbiji, koja je dobila akreditaciju Salto-Youth South East Europe Resource Centre za omladinske volonterske programe. Iskustva u radu s volonterima stekli smo sarađujući s organizacijom AIESEC, koja u vrtiću Maštolend organizuje volontersku praksu mladih iz celog sveta. Boravak mladih volontera iz različitih krajeva sveta pruža deci, roditeljima, zaposlenima i svima koji sarađuju s Maštolendom, dodatni kvalitet u razvijanju kulturološke svesti i osmišljavanju i realizaciji kulturoloških sadržaja.

Dečja pesmarica

od strane Maštolend | Himna vrtića

Maštolend