Браво!  Успешно сте урадили тест.

 

У претходним недељама сте се упознали са свим активностима првог дела програма „Ми смо Земљани“.

Други део програма односи се на четири пројекта која су реализована са децом. Деца су их назвала „Четири путовања око планете Земље“. То су:

  1. КОСМИЧМКО ПУТОВАЊЕ ОКО ЗЕМЉЕ У КОСМИЧКОМ БРОДУ (РАКЕТИ)
  2. ПУТОВАЊЕ НА ВАЗДУШНОМ БАЛОНУ – ЦЕПЕЛИНУ
  3. ПУТОВАЊЕ ПО ПОВРШИНИ ЗЕМЉЕ
  4. ПУТОВЊЕ У УНУТРАШЊОСТ ЗЕМЉЕ

 

Како радимо та 4 путовања?

Који су то акценти, задаци који су нам били битни за ова путовања? Зашто све то радимо?

Сви постављени задаци морају да функционишу у свим путовањима:

  1. Еколошки задатак. Формирати код деце појам Земље као дома. Земља је наш заједнички дом. Ширимо садржај појма дома на Земљу. Богатимо садржај појма дома и даље настављамо интелектуални развој детета. Истовремено се ради на развоју интелектуалних операција код детета.
  2. Други задатак нам је да код деце изградимо доживљај као да је Земља жива, биће које осећа, дише, лепо је, испуњено звуцима, бојама, а с друге стране јако крхко и нежно.
  3. На тим путовањима деца добијају страшно пуно информација. Могу се испробати у мноштву различитих активности (грађевинским, уметничким, истраживачким исл.). Циљ није да их све запамте, довољно је да колико сами усвоје и не испитујемо их да би то проверили. Радимо с циљем да дете нађе ту сферу људске делатности у којој оно има способности и талента. Сваки човек је од Бога или природе добио неки таленат (уметник, консртуктор, астроном, учитељ или жена…). Проблем је што није сваки човек могао да пронађе ту своју сферу у детињству. Ми у дечјем вртићу не дајемо тако пуно могућности. Ограничен је избор на 4-5 или 10 активности, али то је само један скуп, који је ограничен. Нека деца се ту пронађу, али је проблем што су друга деца талентована у неким другим активностима, али их ми нисмо ни предложили у вртићу.

Има много људи који раде свој посао, али не могу да покажу свој таленат. Они су научили да добро раде свој посао, али у њему не значе много, троше улудо свој живот, јер нису пронашли свој таленат. Имају свој потенцијал неискоришћен, немају где да га користе.

Зато деци нудимо много, да се испробају у свему. Деца се најчешће заинтересују за неку одређену област или интересовања и ту показују изузетна знања и у њима постају вундеркинди. То треба да видимо, подржимо и кажемо родитељима. Понекад са њима радимо и индивидуално да се не би угасило. Зато се не треба бавити сувишним детаљима, није нам задатак да га образујемо, већ да одржимо ту радозналост и интересовање.

Путовања могу бити на различите начине организована. Зависи од узраста деце, услова, броја деце у групама и сл. Свако путовање може бити организовано у једној, две или три активности.

Ево како изгледа путовање у три активности:

Постоји општа шема по којој се раде сва путовања:

  1. Припрема за путовање (отварање пројекта);
  2. Реализација путовања или само путовање (развијање пројекта);
  3. Разговор о томе шта се тамо догађа (затварање пројекта).

 


Лекција Теме

Maštolend