Браво. Успешно сте урадили задатак.

Подсећамо Вас на теме којима сте се бавили претходних дана.

  • Tеоријским полазиштима и значајем учења изван вртића;
  • Стратегијама учења и могућностима коришћења ресурса из локалног окружења;
  • Облицима рада приликом реализације васпитно-образовних активности изван вртића.
  • Припремним активностима за излазак из вртића
  • Сценаријем за излазак из вртића и специфичним срединама за учење
  • Значајем   игара са ризицима и улогама одраслих у осамостаљивању деце
  • Просторним  целинама  у дворишту
  • Сценаријем  за планирање  ситуација учења  у дворишту
  • Примерима  пројеката са децом у дворишту
  • Чек листом  за процену физичке средине у дворишту

Неки од Вас су направили  план изласка са децом у локалну заједницу а други   идејна  решења /нацрте/eseje   вртићког дворишта.

До завршног сусрета  покушајте да реализујете следеће:

  1. Уколико сте нам   предали ПЛАН изласка са децом у локалну заједницу молимо Вас да испланирану активност реализујете по сценарију који сте направили. Након завршне фазе истраживања изван вртића припремите кратко излагање уз постер презентацију, који бисте донели на завршни сусрет групе. Постер  треба да садржи  податке  о контексту у ком је активност или истраживање са децом развијано (подаци о групи, предшколској установи, месту, васпитачима, време трајања пројекта…).  Представите  како су се различите ситуације ређале/проистицале једна из друге , шта су деца и васпитачи радили, шта су све истраживали, где су били, са ким су заједно истраживали и тражили решења, на који начин су укључени родитељи….
    Мислите на постер презентацију када почнете са припремама за реализацију активности. Припремите  фотоапарат и  документујте фотографијама  процесе који ће се одвијати изван вртића. Коментаре  деце, коментаре  родитеља, сопствене записе, начине на које  је решен проблем, фотографије …представите на постеру. Можете користити хамер или било коју подлогу  већег формата.  На завршном сусрету  ћете моћи да видите и друге  идеје и начине  на које су учесници Ваше групе истраживали изван вртића. Молимо вас да постер фотографишете  и пошаљете нам путем  платформе за учење или на мејл seminarimastolend@gmail.com   неколико дана раније.
  2. Уколико сте нам послали нацрт/идејно решење/есеј  дворишта следећи корак је да консултујете и децу о томе какво би двориште она  волела.

    Како ћете то урадити?

    Деца треба  да нацртају идеално двориште из маште  а затим разговарајте са њима  о томе:

    Шта су нацртала?

    Шта воле да раде у дворишту?

    Где у дворишту воле највише да се играју?

    Запишите  или снимите њихове исказе.

    Затим покушајте  да  их подстакнете да се договоре  о заједничком нацрту/идејном решењу  дворишта. Дајте им  прилику да  причају о својим идејама и жељама, да открију на својим цртежима идеје које се понављају код већине деце  и неке јединствене,  помозите им  да направе заједничку  мапу  дворишта.

    Подржите децу у прављењу мапе дворишта  у коју ће уцртавати своје идеје.  Припремите им хамер или други већи формат папира и нека то буде  групни  рад. Када се договоре о изгледу дворишта и шта ће се налазити у њему,    детаље могу да уцртавају више дана. Нека  групни рад  стоји на дохват руке деци и нека свакодневно у њега уносе договорене идеје. Нека се мапа дворишта ГРАДИ полако јер ће током тог процеса деца промишљати о дворишту.  Могу да користе и фотографије, исечке из часописа, фломастере, боје, комбиноване технике….

Дечји групни рад  ( мапу замишљеног дворишта)  донесите на завршни сусрет.

Уз мапу приложите и дечје појединачне цртежа са исказима  (изабране) који  документују  дечју перспективу омиљених простора  и игара у дворишту.

Молимо вас да МАПУ  фотографишете  и пошаљете нам путем  платформе за учење или на мејл seminarimastolend@gmail.com   неколико дана раније.

С обзиром да реализација ваших и дечјих идеја подразумева  поштовање процеса учења, различитог  темпа, грађења теме, често и ревидирање цињева,  а уз то реализација  зависи од временских услова и уклапања  са представницима локалне заједнице и породицом, немојте журити. Трећа недеља не мора бити у линеарном континуитету. Молим вас да пројекте приведете крају до средине  маја 2019.

 

О датуму и месту завршног сусрета ћемо вас накнадно обавестити.

 

Током реализације активности користите могућност идивидуалних консултација и дискусионог форума. такође нам се увек можете обратити на мејл seminarimastolend@yahoo.com Сугестије и идеје осталих чланова групе свима нама могу користити.

 



Maštolend